söndag 9 oktober 2011

Varför högre lärarlöner och oralsex hänger ihop.

Jag tänkte öppna min privata lilla lärarlönedebatt med en förhoppningsvis upplysande och lite provocerande jämförelse mellan dagens situation för lärare och en partner som får för lite oralsex.
Jag vill betona att detta är en humoristisk vinkling på fullt allvar av en företelse som jag skulle vilja kalla SLUTA GNÄLLA! (eller GÖR NÅGOT ÅT DET!)

Alternativ 1:
Och så alternativ 2:

Hoppas ni ser likheterna. Det intressanta är att till skillnad från oralsexalternativet, där de flesta för vilka oralsex är viktigt faktiskt väljer att göra något åt saken ELLER accepterar att oralsex inte kommer komma i önskad mängd och gillar läget, så fortsätter lärare att GNÄLLA!

Not: Jag är själv gymnasielärare och behöver applicera denna manual på mig själv (inte den om oralsex alltså...), så manualen är utformad med full medkänsla för verklighetens trivialisering av högt ställda ideal. Men om vi tillsammans SLUTAR GNÄLLA lite så kanske det blir bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar