söndag 9 oktober 2011

Replik om Fas 3

Jag är egentligen ganska oinsatt i detaljerna kring Fas 3. Men nu har jag och Bengt Fredriksson, själv Fas 3:are, påbörjat ett utbyte kring Fas 3 i detta blogginlägg. Läs det och kommentarerna. Här fortsätter min kommentar:
Hmm, jag anar en viss ironi i den första meningen. ;-) Det är iaf så att de flesta alliansare inte är emot Fas 3 grundtanke om att om man inte finner ett "riktigt" arbete, så ska iaf den bidragstagande bidra tillbaka till samhället med något, för en nedsatt ersättning (det utförda är ju trots allt inte något som en arbetsgivare i första hand skulle betala för). Däremot tror jag de flesta anser att a) arbetsgivare inte ska utnyttja detta för att inte anställa på riktigt och b) arbetstagarna inte ska "fastna" i dessa låtsasjobb.

Fråga: skulle du kunna skriva/länka ett inlägg där du beskriver din situation och bakgrund, och vad du själv gjort för att påverka den + vad din motpart (arbetsförmedlingen?) gjort, så ska jag skriva ett eller flera blogginlägg om det och Fas 3?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar