onsdag 31 augusti 2011

Annie - and the crowd goes wild, FB-explosion kl 10:30

Test på hur insyltade ni är i Centerpartiet: om Facebook exploderade kring 10:30 idag så är ni way too deep i Centerpartiet, vilket jag troligtvis är. Det var görsköönt att följa FB, som att ha Twitter. Jag vet att det inte är avgjort, jag försöker tänka på den oro som finns bland de som förspråkade Anna-Karin eller oroas av något hos Annie, men för det allra mesta känner jag mig lättad idag. Lättad och försiktigt förväntansfull. Försiktiga och ordentliga Centerpartiet har trots allt valt ett ungt energiknippe till Partiledare, och min hjärna har svårt att fatta att detta sker ett Alliansparti 2011. Hur stolt jag än varit över gubbarna och gummorna, erfarna rävarna, som styrt våra fyra partier, har jag titt som tätt sneglat lite avunsjukt på de generellt sett yngre mp och v. Idag har vi vågat kombinera förmåga och ungdom i samma person, och jag tänker bara mysa utan att oroa mig för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar