fredag 26 augusti 2011

Annies slutkampanj passerade Västerås kl 11-12, första intrycken.


Annie besäkte kl 11-12 Västerås Konsthall och en engagerad folksskara som pepprade henne med frågor, allt från positiva till ganska Sura(hammar) ;-)
Jag ställde själv två, om hennes möjlighet att hävda sig bland Alliansledarna och hur hon ställer sig till statliga monpol som ATG (vilka krav staten kan ställa på dessa), som jag återkommer till närmaste dygnet. Jag filmade en hel del, och även om ljudet inte är toppen så ska jag lägga upp dem.

Intrycken? En kandidat som verkar ha hittat en gyllene medelväg mellan ideologi och pragmatism, det är tydligt att erfarenheterna under kampanjandet påverkat vad hon lyfter av den gedigna bredd av Centerideer och erfarenheter som hon och andra vill tala om. Hon parerade och besvarade frågor väl, jag har varit lite orolig om hon varit nästan "för jämn" i sitt kommunicerande, men hon visade upp litemer känslospektra idag. Allmänt kan man säga att hon hela tiden betonade ett lyssnande parti, ett uppmärksamt och tydligt parti som "ser" sin omvärld. Hon gav särskilt bra svar på att de förluster som vi gjort ute i kommunerna måste hämtas igen, och att alla vi företrädare måste ta vårat ansvar och inte sitta och vänta på att just "vår"/"min" politik ska levereras. Det gäller att vi gör det bästa av Allianskompromisser och säljer maximalt när vi har gjort något bra i Centerpartiet. De sista två meningarna var min egen tolkning, inte hennes exakta ord eller så. ;-)

Idag fick hon stöd av Centerkvinnorna, Centerstudenterna och CUF, så det ser lovande ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar