söndag 21 augusti 2011

Fp är en babe - vad väcker partierna för känslor?

OK, det är bra att vara seriös, men nu tänkte jag försöka fortsätta mitt omtag av mitt bloggande med att motivera varför Centerpartiet är mitt parti framför andra genom att använda så få ord som möjligt. Ibland kan hela uppsatser av skäl väga mindre än en känsla. Jag börjar med de lätta och slutar med de som är svårast. Typ. Och jag hoppas mina kollegor i Sala tar det hela med en klackspark, det är mina egna känslor och ingen värdering av dem.
Sverigedemokraterna - Läskiga
Miljöpartiet - Frikyrkokänsla
Kristdemokraterna - Kristna. Men mindre moraliga än mp.
Socialdemokraterna - Negativa och klagiga
Vänsterpartiet - Önskar det vore så enkelt
Folkpartiet - Vältalig babe, men inget för mig
Moderaterna - För starka (i dubbel bemärkelse), jag vill ha utmaning.

Centerpartiet - Trevligt och fötterna på jorden. Varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar