torsdag 4 augusti 2011

Anna-Karin Hatt tar tjuren vid hornen

Oavsett vilken av de tre partiledarkandidaterna för Centerpartiet som man sympatiserar med, är det en process där man måste vara öppen för att ändra sitt val. Det får inte bli ett skyttegravskrig eller en prestigefråga. Samtidigt tycker jag egentligen att påståenden som ”han/hon är bäst för partiet” eller ”han/hon är den enda rimliga kandidaten” är irrelevanta, utan det är faktiskt den kandidat som JAG tycker är bäst, den som bäst representerar det jag själv står för och vill ha, som JAG ska stödja. I det perspektivet är det helt rätt att göra som Anna-Karin Hatt, som för ett år sedan var helt okänd för gemene man, att ta husvagnen och resa rike runt för att visa upp sig och ge fotfolk och aktiva en chans att känna på henne. Jag tror både en och annan kommer byta ståndpunkt till hennes fördel pga detta. Och tom. om det motsatta sker, så är det en vinst för henne, eftersom då dessa personer inte stödjer något som de sedan känner sig lurade av. Heder åt Hatt.
Ironiskt nog missar jag själv hennes besök i Sala i övermorgon, då jag är på fjällsemester men jag ska göra mitt bästa för att komma iväg och se henne i Eskilstuna (mån 8/8) eller Örebro (fre 12/8). Jag tycker alla Centerpartister som har chansen att se och träffa henne innan valet görs ska ta, ja just det, chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar