måndag 26 september 2011

Alfapetsupportrar och polispådrag i Västerås


På väg hem slogs jag av att det var ett tiotal polispiketbussar vid polisstationen, och funderade på (naivt) vad som föranledde det. Någon form av kostsam övning?
När jag sedan kom ner till tågstationen kom ett skallande utan like och så kom ett tåg med unga män från Stockholmståget som skallade en refräng som jag först trodde var "Alfapet". Men när jag penetrerat den lite sluddriga och okoordinerade refrängen insåg jag att det var "Hammarby". Aha! Inte mitt fel att Wordfeud är så populärt att jag associerade dit...
Sedan kände jag en frustration av att samhället ska lägga ut så mycket pengar och arbetstid på polisbeskydd för att skydda oss (och supportrar) från varandra. Nivån på sången antyder att Wordfeud inte var det här gängets starkaste sida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar