torsdag 30 juni 2011

Retrospektiv nio månader och 500 inlägg

Jag har nu bloggat i drygt nio månader sedan den 10 september. Med anledning av att jag passerade inlägg nummer 500 i veckan och samtidigt 10 000 träffar (läsningar) tänkte jag göra ett par topplistor.

Först en topp-fem-lista över mest lästa inlägg:
  1. Nån har tappat sin Manga i vattnet? - 1351 Sidvyer
  2. ATG-ombud på landsbygden - 388 Sidvyer
  3. Apple vill kunna slå av din IPhone på koncerten. - 175 sidvyer
  4. Varför samlas Sveriges alla fattiga på landsbygden? - 77 sidvyer
  5. Om politiken vore World of Warcraft skulle Centern vara Taurens. - 73 sidvyer
Det är förstås lite ironiskt att två av fem inlägg är relativt orelaterade till politiken. En given dag ligger nästan alltid Manga-artikeln i topp på träffar, och har varit i topp på all veckostatistik sedan i januari...
ATG-artikeln är däremot en annan femma. Jag har under våren försökt förstå varför vår lokala Tempohandlare inte får vara ATG-ombud. Är vid vägs ände med monopolet ATG, ska försöka lyfta frågan (igen) med Anders Flanking som sitter i utskottet för (C) härnäst.

Om jag skulle lyfta tre blogginlägg som jag själv är mest nöjd med eller känner är relevanta för mig så är det:
  1. Skit i alla G, en elev är värt ett MVG!
  2. Var står C i Sala och Sverige - tal till kommunfullmäktige
  3. Med en avreglerad arbetsmarknad måste trygghetssystemen anpassas
  4. Lagstadga om landsbygdens rätt till offentlig service
  5. Biktning i tiggarbåset - Jag var med i Sala
Det finns flera, men det är ett urval. Nu

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar