måndag 28 februari 2011

Om politiken vore World of Warcraft skulle Centern vara Taurens


Eftersom jag fått lägga mitt World of Warcraft raidande på hyllan pga den tid som politiken tar för mig sedan nyår, så känner jag att det är dags för att dela med mig av en tankelek jag företog mig i höstas. Om sveriges partier vore WoW-racer, vilka skulle de vara?
För det första så skulle den individualistiska Horde givietvis motsvara Alliansen, vilket lite ironiskt innebär att Alliance blir de rödgröna.
  • När det gäller de senare så känns det naturligt att sossarna, det "folkliga" partiet, blir Människor.
  • Miljöpartiet blir helt naturligt Nattalver, med sin von-Oben attityd.
  • Vänsterpartiet är politiska dvärgar och i gruvdriftens Norrland så är de starka också, så de får blir Dvärgar.
  • För Alliansen så blir Moderaterna helt naturligt Orcher, som största part både i spel och verklighet.
  • Folkpartiet är ofta lite hala i politiken och gillar att "trolla" i debatten, så de får blir Troll.
  • Kristdemokraterna tror på ett liv efter döden, så Odöda känns givet.
  • Då återstår Centerpartiet, som med sin gröna profil och företrädare som Eskil känns helt rätt att placera som Taurens (ser ut som Minotaurer).
Sa jag förresten att jag själv spelade en resto tauren med namn Vitmossa. Tog ner Lich King iaf i höstas innan jag lade av, med en Shadowknight som tank faktiskt...

2 kommentarer:

  1. Lade inte in Sverigedemokraterna, Piratpartiet eller Feministiskt iniativ. Undrar vad de hade blivit, de är ju faktionsfria, så att säga? ;-)

    SvaraRadera