fredag 10 september 2010

Alliansen eller rödgrönblåsvart röra?

Morgonen började med att SJ inte ville fälla upp bommarna i Ransta så familjen fick sitta och se hur tiden rann iväg under 20 minuter. När jag gjort mitt ärende i Västerås och skulle hem visade det sig att det har varit signalfel (igen...) mellan Västerås och Sala. Bussersättning...

Nu kar KI visat på att RUT är självförsörjande, vilket måste ha slagit sista spiken i de vettiga själen till att säga nej till det. Jag anser fortfarande att det mest frapperande är att ett "manligt" ROT går före ett "kvinnligt" RUT. Det senare kunde tom kunna ha fått kosta pengar bara av principen att kvinnors arbete ska gynnas på samma sätt. Och få mig inte börja snacka (S)-förslaget om butler i tunnelbanan igen...

Synnovate bekräftar en tendens : alliansen kommer vinna, men frågan är om SD får vågmästarroll eller inte. Hoppas allianspositiva går och röstar så vi passerar de där 50%. För jag tror vi får räkna med SD i riksdagen i fyra år.

Nu ska jag snart in till Sala för valstuga i 3,5 timmar. Fredagar brukar ha lite mer tempo än annars, så det ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar