måndag 5 december 2011

Veckans Kpop: SNSD / Girl's Generation


Eftersom jag med förra veckans BoA strävat lite från huvudfåran av Kpop, åtminstone om man med det menar a) en stor grupp med b) fagra asiatiska möer som c) dansar styrt i grupp och sjunger d) lättsmält pop så ska jag nu välja något riktigt smörigt.
Gruppen Girl's Generation, eller den koreanska förkortningen SNSD, stämmer in på alla kraven ovan. Musiken är kanske inte alltid den mest unika (milt sagt) men de levererar vad förpackningen lovar.
  1. SNSD - Gee
  2. SNSD - Run Devil Run
  3. SNSD - Visual Dreams (min favorit)
  4. SNSD - Seoul (tillsammans med Super Junior)
  5. SNSD - Mr Taxi


1 kommentar:

  1. Personligen älskar jag SNSD, allt dom gör blir till guld i mina ögon hehe ;) Visual dreams kanske också är min favoritlåt men det e så svårt att välja :P

    SvaraRadera