måndag 3 januari 2011

Nykär


Även om jag någonstans alltid kännt en attraktion till Henne, och varit ihop med hennes syster Jämställdhet, så hände något för 5-6 år sedan. Jag läste om Henne i tidningen Neo, och när jag sedan såg att hon bodde i Centerpartiet, tillsammans med Företagande och Närhet, så vaknade kärleken till liv på allvar.
Visst, det var först en skräckfylld kärlek på avstånd där jag med oro såg hennes andra kända beundrare lova henne fria droger och prostitution utan gränser. Jag tänkte, kanske kan jag hitta någon annan, mindre farlig, men ändå lite som henne? Men varje dag går jag och tänker på henne, och inser att, för att älska något, får man ta varandra som man är. Jag får ta hennes vildare sidor och försöka förstå dem så gått det går, och hon får acceptera att jag fegar ut ibland. Inga bungyjump ner i drogträsk, men samtidigt hellre fri än betald sex.
Så från och med idag förklarar jag min öppna kärlek till Liberalismen.
Frihet, Fria företag, fri etablering, jämställdhet, jämlikhet, beslut tagna av fria individer, allt med den varma och förnuftiga ton som Centern står för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar