torsdag 20 januari 2011

När tidningen inte kommer

Den här morgonen fick jag inte min tidning (Dagens Samhälle). Igen. Förra hösten fick jag ge upp min helgprenumeration på SvD för att utdelningen var så sporadisk. Jag ringde Prolog Västmanland och klagade, och min poäng är denna:
Jag begär inte att ett företag ska etablera sig på landet, eller att de ska ge mig samma pris om utdelningen kostar mer för mig än en som bor i staden. MEN, om nu de har lovat mig att, ja, du ska få ut en tidning i din brevlåda varje torsdag morgon, till en bestämd kostnad, DÅ ska de hålla det löftet. Jag såg nu att det i lokala Tempo sitter ett upprop om att lämna in en lista med uppsägningar av folk som är mssnöjda med utdelningen av morgontidningar. Ett problem misstänker jag är att Prolog i realiteten har monopol i området, så sporren till förbättring är låg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar