onsdag 15 september 2010

Valstuga och film om städning

Igår toppade jag mitt valarbete med att först sitta i valstuga i ett duggregnande Sala. Det var ganska tomt denna tisdag eftermiddag, men en herre som jag diskuterade miljöpolitik med i 30 minuter, konstgödsel kom upp igen och jag fick försöka besvara kritiken om att vi stödjer billigare sådant. Faktum är att jag i mina geografistudier fått lite inblick i ämnet och det visar sig att egentligen sker de mesta utsläppen på en liten andel av åkerarealen under korta tidsperioder, tex under störtregn på en nygödslad åkerplätt nära ett vattendrag. Det mesta av problematiken skulle alltså kunna åtgärdas genom bättre hantering.

Desutom kom två tjejer från gymnasiet och frågade om högt och lågt, bla om arvsskatt, vilket jag inte hade en pejl på. Jag fick extrapolera från det faktum att vi inte vill ha förmögenhetsskatt heller, och då sade det sig självt. Kollade upp det senare och det stämde. ;)

På kvällen var det sedan filmvisning i ranstaby av Nina Hedenius film Konsten att Städa, en härlig film som satte in yrket i ett större sammanhang av identitet och livsglädje.
Efteråt talade Carola om RUT och det var allmän frågestund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar