måndag 20 september 2010

Valanalys 3 - personlig summering

1. Jag väntar nu på kryssen, det dröjer nog till onsdag innan jag vet, eftersom jag sitter
på det åttonde och sista av centerpartiets mandat här i Sala.

2. Efter att resultatet är klart på onsdag så ?antar? jag att förhandlingar kommer starta mellan alternativen om inte innan. Det ska bli spännande att se hur lokalgeografin ritas om på det politiska planet.

3. Hur det än blir i det stora, så kommer nämndsposter etc att åka karusell,
folk kommer lämna och nya dyka upp. Jag vet redan om en hel del nya (unga) namn som kommer in, vilket känns kul. Och om flera tar/får chansen som jag fick, så kommer det behövas folk som inte röstades in, till nämnderna. Jag har flera Centerpartister i huvudet... ;)
Det är ett toppensätt att börja på, och en fantastisk erfarenhet.

4. Löften. Nu ska partierna förverkliga och/eller stå till svars för dem. Jag tror nog inte att det blir C som får mest att leva upp till. *Hosthost*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar