måndag 7 mars 2011

Kommunal demokrati eller förvaltning?

Jag har kännt mig lite frustrerad över att mina försök att väcka Salas Bästa till liv i den lokala debatten gått trögt, och att majoriteten verkar direkt ha gått in i förvaltningsspåret efter makttillträdet, med undantag av miljöpartiet (som iofs verkar tro att man är i opposition med alla motioner man lägger). De insändare jag skrivit i Sala allehanda har besvarats med mothugg mot vår tidigare politik, vilket inte hjälper folket i Sala att förstå vad de vill, eller så har anonyma insändare med oklart ursprung kört klassisk krypskyttedebatt som inte ger något när avsändaren lika gärna kan vara Salas Bästa.
Det glädjer mig därför att se i dagens Sala Allehanda att min insändare som besvarar detta kom in. Jag ska försöka bygga på detta nu, och eventuellt försöka nyansera mig mer i kommande insändare, så att de förstår att det är ett hälsotecken att de har en levande opposition. Annars går de i samma fälla som de anser att vi i Alliansen har gjort genom att styra för länge, och det borde väl de kunna undvika efter bara 4 månader vid makten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar