onsdag 16 mars 2011

Mot en modern närdemokrati i Sala

Bild från Tyska Bundestag - snart i ett kommunfullmäktige i Sala?

På morgonen idag kunde man i P4 Västmanland höra mig berätta om Alliansen i Sala's nya
motion om att digitalisera och därmed effektivisera dokumenthanteringen för den politiska organisationen i Sala kommun . Andreas Österbergs pressmeddelande gick hem, det får vi vara tacksamma för. Ett arbetssätt som jag nu har tagit till mig, kul med nya utmaningar. Per Olov Rapp ska ha kredit för att han inte gjorde politik av det hela i onödan, har svårt att se någon större nackdel med motionen egentligen - bättre demokrati, spara pengar och bra för miljön, kan det bli bättre? Om förvaltningen bestämmer sig för Ipads är lyckan total för en del misstänker jag. Personligen hoppas jag mycket på applikationerna. Tillsammans med förslaget på medborgarkontor som tas upp på nästa KSAU, ser framtiden ljus ut för närdemokratin i Sala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar