onsdag 23 mars 2011

Centerpartiet kör öppet spår med sin förnyelse.


Ja, det hoppas jag i alla fall. Vi vill inte ha några sådana fasoner som (S) har. Därför tycker jag som flera andra att Federleys öppna kandidatur till partistyrelsen är uppfriskande. Som Karl Malmqvist skriver, varför inte infoga en öppen process i en berättelse om Centerpartiet som ett frihetstörstande, liberalt och välkomnande parti, som (till skillnad från vänsteralternativen V och mp) tror på individens inneboende kraft och potential. OK, där lade jag till lite av mina egna åsikter. Kul också med Stockholmscenterns öppna motionsblogg. Jag försöker själv i liten skala sprida mitt motionerande via denna blog. Jag tror det är en bra demokratisk ide att sprida goda ideer så att de inte stannar inom enskilda kommuner. Och kanske kan de till och med fångas upp och genomföras i andra kommuner där klimatet och majoriteten är en annan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar