torsdag 18 november 2010

Skolinspektionens kritik av Salas skolor

(Avgående) ordförande Peter Molin (M) intervjuas i P4 angående den kritik som vi fick
i Sala, där i princip alla verksamheter utom förskolan fick bakläxa. Det som inte framkommer
i intervjun är de åtgärder som beslutats om eller ligger i startgroparna. Efter senaste skolnämnden, där vi fick en genomgång av de senaste halvårets respons från förvaltningen på skolinspektionens kontroll, så blev jag imponerad av vad man nu gör eller ska göra för att förbättra skolan i Sala. Jag är helt ärlig när jag säger att när jag gick från mötet kände jag en framtidstro som jag inte kännt hittills under mina fyra år som politiker. Man kan inte säga att det röd-orange-gröna Trafikljuset som tar över möts av ett dukat bord, men i alla fall så blir man hungrig av menyn som erbjuds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar