torsdag 21 juli 2011

Nu gick proppen - partiledarprocessen för C i full fräs

Idag presenterades de tre huvudkandidaterna, och precis som jag spekulerade om på facebook igår så blev det tre A:n : Annie, Anna-Karin och Anders. Det är med lite blandade känslor jag tror vi alla nu går in i den här den processen där potentialen för inre konflikt finns. En av de aspekter som lockade mig till Centerpartiet var just att partiet kändes som ett tillåtande och öppet parti som med fötterna på marken på ett schysst och rakt sätt löser utmaningar. Hoppas det hålls även nu, vilket valberedningens ordförande Stefan Tornberg också betonat denna vecka. Här Annies kandidaturstal. Jag skulle själv villa skriva om varför jag förordar just Annie Johansson, men det kan komma en gemensam artikel istället om ett par dagar. Här är stöd som hittills uttalats för Annie:
- C-företrädare i Aftonbladet
- C-företrädare i DN Debatt
- Johan Ingerö i Aftonbladet, Tokmoderaten på sin blogg
- C Sörmland ger Annie sitt stöd
- Positivt om Annie i Fokus och helagotland
- Annie favorit i Östergötland, Kristianstad och Sollefteå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar