onsdag 1 december 2010

Mitt första kf, del 2

Ok, så nu läste kanske mitt inledande inlägg om kommunfullmäktigemötet förra veckan. Då inser ni kanske som mig att det är svårt att både vilja förmedla (personliga) detaljer, skriva på lätt svenska och hålla sig kortfattad. Jag släpper det försöket och gör ett nytt, men läs först Gustafs eminenta sammanfattning av mötet på Salacenterns hemsida.
Jag kan komplementera med lite personliga och delvis triviala kommentarer.
  1. Uppropet i början för närvarokontrollen var i det närmaste värdelöst för att lära sig namn, det gick för snabbt.
  2. Gruppfotot var väl välmenat, men kaotiskt. Ingen ordning i uppställningen, och bla fick ordförande Tommy sitt glas vatten uthällt över sig själv.
  3. De som gick fram till talarstolen utöver det nödvändiga var en vänsterpartist, en folkpartist och en kristdemokrat.
  4. Det var ett kort möte, nästan för kort, bara en timme.
  5. Vi hade bordplaceringar och det känndes faktiskt lite högtidligt. Inte som i Skolnämndens mer informella möten, men båda har sina berättiganden i form.
  6. Inga motioner, men det ska jag råda bot på nästkommande möten, om inte annat. Dagens möte påminde mig nämligen om en som jag lekt med i huvudet ett tag.
  7. Sverigedemokraterna satt längst bak och tysta hela mötet. Ersättaren hadde härliga tatueringar på båda armarna.
  8. Tommy höll mötet i lugn ton. Mest irriterande för dom som han ersatte, misstänker jag.
  9. Ser redan fram emot nästa kf. Läskigt kanske?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar