onsdag 1 december 2010

Mitt Hjärta i Fagersta

Mycket tack vare sjukvårdspartiet i västmanland så fick Fagersta sitt närsjukhus, så det är synd att de inte finns med i Landstinget längre. Det är delvis tack vare detta som de rödgröna kunde ta över. Jag hade förmånen att besöka Mitt Hjärta tidigare i år och blev imponerad av det man vill åstadkomma. Döm till min förvåning när jag återgav mina intryck till en aktiv sjukvårdspartiare och möttes av stark negativ reaktion. För henne är intrycket av Mitt Hjärta att de driver sin egen agenda och inte gör det de fått i uppdrag att göra. Det är en balansgång för en privat entrepenör inom landstingsvärlden att balansera sin företagside med vad som förväntas av en i den offentliga världen. Jag misstänker att den privata vårdens intelektuella frihet kan komma på kollisionskurs med den rådande hierarkiska sjukvården. Nu ska Mitt Hjärta självklart göra det de fått i uppdrag att göra, men samtidigt måste de få driva sina egna hjärtefrågor (haha). Men de får se upp. När nu (S) tar över så får särskilt privata entrepenörer se upp. Läs Denise Norström kommentar sist i artikeln.
Jag hoppas hur som helst att Sala kan få fler privata alternativ inom sjukvården. Närsjukhus i Sala? Sjuksköterskemottagning i Ransta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar