söndag 10 oktober 2010

Alliansen i opposition i Sala

Medans jag var borta blev det klart att, som väntat tyvärr, Salas Bästa väljer att alliera sig med de rödgröna. Ska man vara generös så kan man säga att de valde förändring framför konsekvens ; det är naturligt att gå till den förevarande oppostionen om man vill ha förändring, än att försöka förändra de som suttit vid styret.
Om jag ska vara mer öppen så SUGER det att en dold agenda i form av en personlig vendetta mot vårt kommunalråd ska avgöra Salas styre de närmaste fyra åren. I förhandlingar och snack inför valet (ej offentliga dock) har det framgått med all (o)önskvärd tydlighet att deras valfrågor, tydliga allians/företagarperspektiv, egentligen inte har varit det viktigaste, utan viljan att få bort Carola har dominerat.
Jag har flera exempel på varför det är tydligt, men känner att det egentligen bara blir klagande för öppen ridå, men jag kan i varje fall säga att min motvilligt positiva syn på Salas Bästa innan valet, där jag ansåg att de förde fram bra frågor, har vänts till en besvikelse på lokalpolitikens (o)logik. Hoppas jag får en annan bild genom de kommunfullmäktigemöten jag nu får chans att delta i.
Och visst, "surt sa räven".... ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar