måndag 21 mars 2011

Konservativ liberal - moi enligt mp i Sala

I dagens Sala Allehanda svarar miljöpartiets språkrör i Sala, Erik och Monika, på min och Andreas Österbergs insändare där vi tycker att mp:s motion om plastkasseförbud är klåfingrig. De ger svar på tal och ger i artikeln sken av att de inte vill reglera och styra, utan låta folk göra sina egna upplysta val(?). Det låter förhoppningsfullt, men har man suttit på ett politiskt sammanträde med dem så motsäger det den bilden. De oroar sig över friskolor, över polisens agerande mot tiggare, mot vargen, osv. Jag oroar mig för dem, jag skulle få magsår om jag hade så lite hopp till att det ordnar sig om vi alla försöker, istället för att ledas i ledband. Det fungerar aldrig om endast kollektivet ska driva på, eget ansvar och val är A och O anser jag.
Det är då extra ironiskt att de kallar mig konservativ, när jag är en liberal inom politiken. Det är mp som är konservativa och förändringsrädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar